søndag 20. september 2009

SÅ KOM HØSTEN SNIKENDE....

Jeg har liksom hatt en iboende tro på at sommeren ikke var helt over enda. Eller aller helst at den ikke har vært her enda. Men nå er det bare å krype til korset og innse at det liksom ikke ble helt sommer i år, og at vi går vinteren i møte uten bikiniskille og minner om kalde bad i Borgundfjorden. Jeg har tent stearinlysene mine og får heller se frem til en lang høst med mørke kvelder og innekos. Jeg tror nesten jeg må finne noen høstprosjekter i heimen, for jeg skal love at her er nok å ta tak i.

Jeg tok meg en runde i huset i kveld for å få inspirasjon og ideer til forandringer i heimen som ikke koster skjorta, og her kommer noen stemningsbilder....


Det nydelige gutteansiktet har jeg laget selv og han har plassen sin på sminkekomoden i haalen. Det er rart hvordan enkelte ting finner sin plass og liksom hører hjemme der. Gyngehesten kjøpte jeg i Danmark en sommer vi tok med barna på sykkelferie Skagen rundt. Emil var vel ikke mer en fem år, og hadde akkurat tatt av støttehjula på sykkelen. Både han og Frida var kjempestolt når de gikk ombord i danskebåten med sykklene sine. Vi bodde i telt en hel uke, og det var en fantastisk ferie. Den fine koppen bringer meg rett tilbake til bestemors kjøkken, med hjemmebakt brød med mørk sirup og kaffidupp. ( kaffisukker dyppet i kaffi m fløte mmmm)


Denne orkideen må være et bevis på at jeg er i ferd med å få grønne fingre..... Bøkene er Christianus Sexstus av Johan Falkeberget, og de ble lest når vi var på "jordomseiling" for 5 år siden. Åkledet har jeg selv vevd på en gammel vevstol som jeg har arvet av min svigermor. Den står for tiden stuet i kjelleren, men er et fantastisk møbel som kanskje burde få sin plass igjen. Hjorten er en julegave som jeg ble utrolig glad for, og den har sin plass på stuen.

Lys hører høsten til, og jeg har lykter å tenne i. Den blå lommelykten synes jeg har et fantastisk design og dessuten minner den om min bestefar og potetkjelleren. Rart hvordan gjenstander kan sette en i ulike sinnsstemninger, fremkalle følelser, lukter og situasjoner som forlengst er forbi. Derfor er enkelte ting viktig for meg, og jeg liker å gå rundt i huset og bringe frem disse minnene.

Håper jeg kan vise deg fler stemningsrapporter i løpet av høsten! Nå skal jeg krype inn i armkroken til mannen min.....

Ha en fantastisk uke!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar