mandag 21. september 2009

TUNIKA TIL FRIDA

Jeg hadde tenkt å sy meg en tunika av det stoffet som var til overs etter at jeg sydde kjole til Frida, og gikk løs på et mønster fra Alt om håndarbeide. Det var faktisk det samme mønsteret jeg omarbeidet for kjolen til Frida.

I hvert fall..... alt gikk etter oppskriften, og kontrollmålinger viste at størrelsen skulle passe. Jeg syntes faktisk den ble kjempefin... Det var bare en ting, og det var at når jeg fikk sett meg selv bakfra, så ble der en "bulk" oppe på ryggen. Der var to små legg, og stoffet var for stivt til å falle pent der. Jeg forsøkte å sy leggene lenger ned, men resultatet ble bare at bulken flyttet på seg(((
Til slutt sydde jeg leggene helt ned, og nå ble ryggen til å leve med.

Men.... nå ble den litt i trangeste laget over bringa=} Jeg tok den no likevel på meg, og i løpet av kvelden når melkesprengen hadde steget til astronomiske høyder, så såg jeg ganske underlig ut i frontpartiet. Søren da, og jeg som likte den så godt.

Klok av skade, gav jeg den like godt bort til Frida slik at jeg ikke skulle bli fristet til å prøve den igjen. Hun skulle tilfeldigvis på jentekveld, og hadde iiiingen ting å ha på seg.
Tunikaen satt som støpt på henne og gjorde stor lykke. Med strøpebukser, underkjole med blondekant og støvletter, var hun kjempetøff. Her har hun tatt den på til ære for fotografen))

For å gjøre den litt mer spennende, applikerte jeg på en blomst i et vintagestoff fra en gammel kaffiduk. Knappen er fra en gammel kåpe, og dermed også ekte vintage. Litt gammelt og litt nytt med andre ord.


Det finnes knapt en stoffbutikk i Ålesund, og jeg synes det er vanskelig å kjøpe stoff på nett. Liker helst å ta og kjenne på det;) Men til helga skal jeg en tur til Riga, og kanskje finnes det stoffbutikker der?? Håper det blir tid til litt shopping, og er det noen som har tips, tar jeg imot med takk

Hei så lenge!!!

2 kommentarer:

  1. Kjempefin Tunika, sånn vil jeg også ha... du får si ifra hvis du tilfeldigvis syr en som er altfor stor til dere...for kanskje den kan passe til meg da... du er så utrolig flink. God tur til Riga da - vi snakkes...

    SvarSlett
  2. Her inne var det masse fint. Lurer litt på om du fant noen stoffbutikker i Riga, skal ditt selv i des, glad for tilbakemeld på bloggen.

    SvarSlett