mandag 14. september 2009

Endelig en oppdatering på denne fronten

Det er faktisk mye å henge fingrene i om dagen og bloggen min har kommet langt ned på prioriterings lista. Skulle tro man hadde et hav av tid når man er hjemme i permisjon, men nå føler jeg at tiden ikke strekker til. Denne helgen er 60 års feiringa til min mor overstått, og både jeg og Frida hadde hjemmesydde kjoler for anledningen. Ellers har Sol hatt sin første forkjølelse med snørr, tårer og feber, og det tok på tålmodigheten til en gammel mor. Så har hun jo begynt å krabbe, og reise seg opp, så nå må hun passes som en smed. Hun kan i alle fall ikke være med mor på sy rommet lenger;)))

Men jeg har no fåt sydd litt i denne perioden også, og her kommer en liten presentasjon.

Jeg kom over noe grønt ullstoff her om dagen, og kunne ikke dy meg. Det er ikke helt min farge, men kan hende det går med et skjerf eller noe ved halsen. Litt av poenget var også å prøve ut et mønster jeg hadde laga. Det ble jeg fornøyd med, og kjolen var enkel å sy i et ullstoff som er tovet og ikke trengte overkasting i kantene. Jeg synes kanskje den ble litt kort, og jeg får se om jeg klipper den enda litt kortere og bruker den som tunika. Fargen er jo flott til dongeri. Jeg har også sydd en svart overdel i samme stoffet, men den gikk ned til hoftene. Kjempedeilig å ha over en pologenser.

Denne kjolen sydde jeg til 60 års dagen til min mor. Har selfølgelig ikke noen bilder av meg i den, men får se om jeg får ordnet det etter hvert. Dette mønsteret har jeg også laget selv, og med noen små justeringer så kommer jeg til å bruke det videre. Skoene er kjøpt til anledningen, og dem ble jeg kjempeglad i



Denne kjolen ble sydd på bestilling til min datter. Hun har selv tatt ut stoffet, og hun ble kjempe fornøyd. Jeg må nok også være enig i at den ble tøff, og kan brukes både til hverdag og fest. Det er bare å variere tilbehøret. Det er nesten slik at jeg har lyst å sy en til meg selv, i litt andre farge kombinasjoner))))


Ikke Så lett å få vist den ordentlig uten modellen inne, men Frida var ikke helt klar til å posere for mammas blog i dag, og det må jeg jo bare akseptere;)

Frida har også kjøpt seg nye sko for anledningen, og de var kjempetøffe. Utrolig dumt at vi ikke har samme skostørrelse, for disse kunne jeg tenke meg å låne....

Det var noen smakebiter av det jeg har laget siste tiden. Det ligger fortsatt noen voksenprosjekter å venter på sy bordet, men jeg har og noe småtøy som må bli ferdig til Oktober.

Det blir forhåpentlig ikke like lenge til neste oppdatering;) Ha en fantastisk uke, og lykke til med valget i dag, det ser ut som det går min vei......




2 kommentarer:

  1. JA nå var det kjekt at du prioriterte bloggen din!!:)
    Må si du er en racer på søm!!nydelige kjoler:))
    Å FOR noen LEKRE sko!!De må jo være kjøpt i byens beste skobutikk;))
    ha en strålende dag!!
    Klem :))

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha.
    Kjolene gjorde suksess, og skoene er selvfølgelig kjøpt på byens beste, ja;))

    Snakkes vel i kveld tenker jeg
    Klem

    SvarSlett