mandag 18. mai 2009

Dunpose til Sol

Jeg har fått låne en Voksipose til Sol og hadde i utgangspunktet ikke tenkt hverken å kjøpe eller å lage vognpose til henne. Men så fikk jeg en ide som jeg bare måtte prøve ut. Jeg har laget mønster til posen selv (inspirert av Voksi) og fikk brukt en masse avlagte dongeriklær, som jeg ikke har hatt mot til å kaste. Bukser, skjorter og skjørt ble revet i strimler og sydd sammen i rutemønster. Innmaten er en gammel dundyne som ble sydd i riktig fasong og klippet til. Det er jammen ikke lett å holde orden på dun i frihet, og selv om jeg brukte støvsugeren når jeg åpna dyna, så levde duna liksom sitt eget liv ;). Fortsat finner jeg dun som har funnet seg gode gjemmesteder.


Posen har jeg foret med et gammelt dynetrekk som jeg brukte som barn. Heldigvis er min mor en samler. Jeg synes det ble kjempetøft til dongerien, og så kan jeg jo tillate meg å være litt nostalgisk. Prosjektet tok litt lenger tid en jeg hadde regnet med. Sol var bare noen uker når jeg begynte, og synes det var mest stas å være i fanget til mor hele tiden. Posen er derfor ikke helt ferdig. Det mangler snorer og bånd, og så lurer jeg på å forkorte den litt. Siste hånd på verket blir nok ikke før til høsten, og da kan jeg jo tilpasse den til vogna som Sol bruker da. Posen ble i alle fall lun og god, og jeg tror den skal holde jenta mi varm til vinteren.

Det beste av alt er at den ble aldeles gratis å lage ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar