mandag 18. mai 2009

Kreativiteten bobler

Da var også den helgen over. Dagene flyr, og jeg er ferdig med 4 mnd. av permisjonen min. Det er fantastisk å få lov å være hjemme med Sol, og jeg undres stadig over hvor fort hun utvikler nye ferdigheter og hvordan personligheten hennes trer frem. Likevel har jeg siste tiden følt på trangen til å fylle dagene med noe mer. Jeg nesten bobler over av kreativitet, og har så mange ideer og prosjekter jeg ønsker å starte opp. Det siste jeg laget var en vognpose til Sol, men da var hun fortsatt så liten at hun krevde for mye av meg til at jeg kunne få noe særlig arbeidsro. Nå derimot, har jeg kveldene for meg selv, og etter å ha brukt dager på å finne stoffer til gjenbruk, vasket og strøket, laget mønster og klipt skråbånd, satte jeg meg ned ved Janomen for å sy. Men den var død. Etter en time med feilsøking, måtte jeg bare gi meg, og innse at maskinen måtte på sørvis. Den har aldrig sviktet meg tidligere, og den har vært mye brukt de 14 årene jeg har hatt den. Kjøpt på avbetaling for penger jeg tjente på å holde dukkemaker kurs. 12000,- kostet den og det var ingen liten investering den gangen. Men nå er den inne til en velfortjent overhaling, og jeg sitter her med masse ideer, men uten verktøy til å sette dem ut i live. Det er jo typisk. Forhåpentlig vis er jeg i gang igjen neste uke ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar