tirsdag 26. mai 2009

Mei tay til Sol

Sitter fortsatt her og venter på den symaskinen som er på sørvis, og i går måtte jeg ned til mamma og få låne hennes gamle Singer.

Til helgen skal vi til Aurland igjen, og jeg trenger noe å bære Sol i. Jeg har aldri hatt sansen for Babybørn sin sele, og bærer til vanlig i ringslynge. Denne synes jeg likevel er litt for ustabil til å bære i over tid, og det er derfor på tide å få seg en Mei Tay. Har kikket på disse en stund, men har ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe, og dessuten er de jo litt dyre. Uansett var det nå for seint å bestille på nett, om jeg skulle ha den til helgen.

Derfor ble det dypdykking i skuffer og skap, for å se om jeg hadde noe som kunne brukes, og etter litt om og men, fallt valget på et gammelt sort sjal, og en liten rest med et artig bommulstoff, som bare har lagt å ventet på en anledning til å gjøre nytte for seg.


Sjalet var akkurat to meter langt, og når jeg delte det i 3 på langs, fikk jeg både seler og belte. Jeg beholdt faksene på, for de var jo litt artige. Selene trengte polstring, og i mangel av platevatt, brukte jeg et avlagt fleesteppe. Det funka faktisk kjempefint. Fleesen brukte jeg også inne i bærepanelet, for å gi litt mer støtte.
Jeg sydde stikkninger gjennom alle lagene for å gi god hold, og slik at selene skulle bli mer stabil. Mønsteret ble til etter hvor mye stoff jeg hadde, og det gjennstår å se om det passer Til Sol. Hun er akkurat ute med storesøster Frida, og jeg må nok vente med å prøve til hun kommert hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar