tirsdag 16. juni 2009

En gul knapp - virre virre vapp.....

-Og noen biter med lykke.

Jeg har vært på skatte jakt, og er svært så fornøyd med resultatet. Det ble noen små stoffbiter med herligheter, og noen større med lykke. Tre bokser med knapper, og her ser dere den ene.


Det ble en del stoff biter også. Noen er ganske små, og har nok vært forkler eller små gardiner, men jeg fant og noen flotte sengesett, og det ene putetrekket har alt blitt en liten forklekjole. Hvitvasken med blonder og nupereller henger til tørk på loftet. Kanskje det blir puter i hvitt


Sjekk de fargene da. Ikke så store biten, men jeg skal nok klare å lage noe av det.


Me like

Bake kake søte - dyppe den i fløte...... Dette lille barneforklet er helt nydelig. Det er fra 50 tallet, og er bare så vidt litt falmet enkelte steder. Jeg har ikke hjerte til å klippe det opp, og det får ligge pent i en skuff til jeg treffer en liten baker som skal bake kake søte.....

Dette stoffet har jeg en del av. Storegullet mitt har alle rede bestillt seg vintage kjole, og denne forklekjolen i 1 1/2 års størrelse er også ekte vintage, da både stoff og bånd er fra før 1960. Den gule blomsten er i frotè, og er fra en gammel trøye som har tilhørt min bestemor.

Har du en liten tulle som kunne tenke seg en maken, så syr jeg gjerne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar