tirsdag 2. juni 2009

Pinsetur til Aurlandsdalen



Utgangspunktet for tuern var at svigermor innviterte til 70 års feiring på Østerbø i pinsehelgen. Vi disponerer hytte på Aurlandsfjellet og var derfor i Sogn sist helg også. Nå fikk vi tilbringe noen dager til på hytta, samtidig som vi fikk treffe masse familie i 70 års laget. Vi var så heldig at Aurlandsfjellet åpnet samme dagen, og fikk derfor en fantastisk opplevelse over fjellet i strålende sol og 18 varmegrader. Brøytekantene var noen plasser 3 meter høye, og vi kunne se helt til Turtagrø. Svingene ned mot Aurland kan ta pusten fra en hver, og jeg er sjeleglad vi ikke traff noen turistbusser på den smale vegen.



Festen på lørdagskvelden ble en kjempesuksess, og Søndag var det lagt opp til ulike turalternativer i dalen. Frida og Emil fikk en fantastisk tur fra Østerbø og ned til Vassbygdi. Emil har tatt en del bilder, og jeg gleder meg til framvisning av disse. Andres, Sol og jeg gikk dem i møte fra Vassbygdi, og hadde tenkt å gå opp til Sinjarheim, men i 25 varmegrader, og stupbratte stier, føltes det ikke helt greit å ta med Sol. Derfor snudde vi etter en times tid. MEN vi fikk prøvd ut Mey taien som jeg hadde sydd for anledningen, og den var vi kjempefornøyd med alle tre. Sol stortrivdes, og det virket som hun satt veldig godt i den. Vi måtte pakke henne inn i et sjal for å skjerme henne mot solen, men hun satt å tittet ut nesten hele turen, før hun sovnet like før vi kom til bilen igjen.

Mandag ble det litt jobbing på hytta, før vi satte kursen hjemover igjen. Det ble en lang biltur både for store og små, og etter en pinsehelg med fantastisk vær og mange opplevelser, har hverdagen tatt oss igjen, og ute er det 8 grader og haggelbyger.



1 kommentar:

  1. Heia - å så kjekt dere har det. Ser at dere har hatt en veldig fin pinse. Jeg har bare vært hjemme med jentene, men har koset oss og sovet lenge og bare sløvet i sola, grillet har vi også gjort.
    Håper det ikke blir så lenge til vi ses igjen..koselig blogg du har. Klem fra meg...

    SvarSlett