fredag 5. juni 2009

Søt jakke til liten prinsesse

Endelig har jeg fått tilbake symaskinen min, og i dag har jeg kost meg med mønster fra boka"Banetøj du selv kan sy". Jeg er litt usikker på størrelsene, og ville prøve meg litt frem med stoffrester som ikke gjorde så mye at de gikk til spille. Det resulterte i denne søte jakka.


Stoffet er fra en gammel duk, og foret er et gammelt mykt flanellsengetøy. Den har flees som mellomlag, og er akkurat passe varm for Sunnmørske sommerkvelder. Jeg har sydd en rekke pyntestikkninger for å holde lagene på plass.


Jakken er dobbeltspent, så den er varm og god over bringa, og på brystet har jeg applikert på en sommerfugl. Jeg er fortsatt litt rusten når det gjelder presisjonssøm, og hadde heller ikke utstyr som vliselin eller applikeringsfot, men jeg synes den ble kjempesøt. Den kan nok brukes på begge sider, og nå mangler jeg bare noen fine knapper, og en liten prinsesse som passer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar