onsdag 10. juni 2009

Nye prosjekter

Da fikk jeg endelig rydda og laget meg en syplass der jeg slipper å flytte tingene mine frem og tilbake hele tiden. Jeg prøvde meg på mønster til et bærenett for noen dager siden, og under ryddesjauen fant jeg fram til noen stoffer som kunne passe.

Det ble noen justeringer på mønsteret under veis, og jeg ser at det blir noen flere forandringer til neste gang jeg bruker det. Det hvite stoffet er en gammel gardin som har fått av en vennine, og det grønne som er innvendig, er fra en gammel kaffiduk. Utvendig har jeg applikert på en liten del av et møbelstoff, og denne er perfekt til oppbevaring av mobilen eller nøkler. De blir jo så fort borte i en stor veske ;)
Jeg knota litt med sammensyingen av vesken, og måtte vri hodet flere ganger for å fnne ut hvordan jeg skulle vrangsy hankene. Det er tydeligvis alt for lenge siden jeg gikk på sømlinja. Fant det omsider ut selv, etter å ha engasjert både mann og barn til problemløsing. Alt i alt ble jeg kjempefornøyd, og jeg gleder meg til å fylle den med stasj. En ordentlig vintage veske

Pippikjole

Jeg har også fått tid til å lage mønster til en Pippikjole i dag, og gleder meg til å få prøve det ut. Denne gangen skal jeg sy i en størrelse som passer Sol. I kveld er det klubb med damene, så det blir nok ikke før i morgen, men jeg har funnet frem dette freshe stoffet, og klør i fingrene etter å sette i gang. Legger ut bilde så snart jeg er ferdig ;)

1 kommentar:

  1. Veldig fin væske du har laget, likte den veldig godt...ha en fin dag. Klem fra meg

    SvarSlett